Wednesday 8 April 2015

Keperluan Supplemen Rohani dan Jasmani

Selamat tengahari.

Pagi tadi ketika sedang melayari internet terpandang peta hidup kita daripada alam roh hinggalah ke alam mahsyar.

Foto credit: dakwah.info

Bagaikan tersedar dari lamunan, sedar atau tidak, sepanjang tempoh kehidupan kita memerlukan supplemen. Supplemen untuk kehidupan kita di dunia dan supplemen untuk kita di akhirat nanti.

Untuk supplemen kita di akhirat sudah semestinya kita perlu melengkapkan diri kita dengan amal ibadah. Cabaran paling utama kita adalah mudah lalai dan terleka, maklumlah kita hidup di zaman materialistik yang mana tanpa wang sukarlah hidup kita. Keypoint di sini adalah saling ingat-mengingati supaya kita tidak tersasar dari matlamat di akhir nanti. Saya tidak mahu berceloteh panjang mengenai ibadah kerana saya juga kategori insan yang leka. Namun, foto di atas saya letakkan untuk peringatan kita bersama. Semoga ada yang mengambil manfaat darinya.

Ya, kehidupan di dunia juga memerlukan supplemen. Dari kanak-kanak hinggalah kita beranjak ke usia emas, kita memerlukan nutrisi seimbang sesuai dengan perkembangan tubuh kita. Tubuh yang sihat memudahkan kita untuk beribadah dan juga menyempurnakan tugas sebagai khalifah di atas muka bumi ini. Bila nikmat kesihatan ditarik, bukankan sukar untuk kita melakukan aktiviti tersebut?

Alhamdulillah, syukur saya dipertemukan dengan supplemen Shaklee yang diperbuat dari bahan-bahan yang semulajadi dan tulen. Sangat terkesan dengan falsafah "Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan, Sentiasa Mesra Alam" 


Di samping itu, produk-produk Shaklee juga disahkan halal oleh Islamic Services of America, yang diiktiraf oleh JAKIM. Oleh kerana, produk Shaklee dibuat di US, maka pensijilan halalnya juga diperolehi di sana. Shaklee juga sentiasa memperbaharui sijil halal yang dimilikinya pada setiap tahun. Ini menunjukkan kepekaan mereka terhadap pengguna Muslim di seluruh dunia.


Produk yang halal adalah produk yang selamat digunakan, bertepatan dengan salah satu falsafah Shaklee iaitu 'Sentiasa Selamat'. Malah tidak saya lupa pengalaman membeli produk Shaklee di cawangan Shaklee, yang mana petugas meng'highlight'kan kepada saya tentang tarikh luput produk menunjukkan ketelusan mereka dalam memastikan pengguna peka kepada keselamatan produk.

Oleh kerana itu, saya yakin dengan Shaklee. Saya harap anda begitu juga. Di lain entri, akan saya kongsikan Shaklee 'effect' terhadap diri saya sendiri yang membuktikan Shaklee benar-benar berkesan dan membuatkan saya terus menggunakan produk ini.

****************************************************
Sementara itu, jika anda mahukan maklumat lanjut mengenai Shaklee, boleh hubungi saya di 012-2633606

No comments:

Post a Comment