Wednesday 22 April 2015

Kisah Saya - My Shaklee Effect

Ramai orang tanya, ok ke Shaklee ni? Meh saya kongsikan My Shaklee Effect yang membuatkan saya terus jatuh cinta dan setia bersama Shaklee.

Saya mempunyai migrain yang acapkali hadir di kala kitaran hormon badan tidak stabil. Selalunya di waktu sebelum atau semasa period/haid. Bila migrain datang, memang tak senang duduk dibuatnya sebab pada waktu ini saya sangat sensitif dengan bunyi-bunyian dan juga cahaya terang. Sakitnya tak dapat nak diceritakan peritnya. Painkiller adalah teman terbaik saya pada ketika ini.

Nak dijadikan cerita, migrain saya semakin menjadi-jadi pada sekitar penghujung 2013 hingga ke pertengahan 2014 akibat tekanan kerja yang akhirnya melarat menjadi depression. Ini saya akui adalah zaman gelap saya.

Kebetulan pada suatu hari, seorang trainer yang sedang mengendalikan kursus untuk pekerja-pekerja syarikat menyapa saya yang bertugas memastikan kelancaran kursus di situ.

"You look unwell. What happened?"

Saya pun menceritakan kepada beliau akan kedaan kesihatan saya pada masa itu. Beliau pantas mengeluarkan beberapa biji pil dan menyuruh saya menelannya. Alhamdulillah diizinkan tuhan, saya mula berasa lega sekitar 2 hingga 3 jam selepas itu.

Yang saya kira adalah pil tadi sebenarnya bukanlah pil/ubat, tetapi ianya adalah supplemen yang selamat kerana semulajadi dan tidak mengandungi bahan kimia berbahaya seperti ubat-ubatan. Apakah yang saya makan pada masa itu? Tidak lain dan tidak bukan Set Migrain Shaklee: B-Complex dan Ostometrix, serta ditambah dengan multivitamin lengkap Vitalea dan Vitamin C.

Setelah merasai perbezaannya, saya bertekad mencari set ini untuk memperbaiki kesihatan saya. Alhamdulillah, kekerapan migrain sudah berkurang dan saya juga sudah pulih daripada depression (untuk pulih daripada depression bukan mudah, tidak hanya bergantung kepada supplemen semata-mata, tetapi perubahan gaya hidup).

Leganya, dengan Shaklee, saya sudah tidak bergantung kepada painkiller lagi! Pilihan yang lebih selamat dan semulajadi yang turut berkesan!

Saya sudah merasai keberkesanannya, dan saya juga mahu kongsikan kebaikan Shaklee kepada anda semua. Dengan Shaklee juga, saya mampu menambah pendapatan sampingan saya. Shaklee memang best!

****************************************************
Jika anda berminat untuk mendapatkan produk Shaklee dengan harga ahli atau mahu menambah pendapatan sampingan seperti saya, boleh hubungi saya melalui whatsapp di 012-2633606  dan saya akan kongsikan caranya.


No comments:

Post a Comment